Trailertje Dirkjan Heerst!

vrijdag 19 februari 2010

Interview met de makers van Dirkjan Heerst! (deel 1)


De komende twee weken zijn op deze blog interviews te lezen met de makers van Dirkjan Heerst! Vandaag een interview met Wilfred Ottenheijm.


Sarina: ‘Wilfred, welke bijdrage lever je aan deze film? Wat maak/doe je precies?’.

Wilfred: ‘Ik ben Da Dude. Iedereen die in mijn omgeving werkt mag er van worden verdacht door mij gecreëerd te zijn. Ik ben Waltfred Disneyheijm. Ik ben Disneyfred Waltheim. Ik maak geen fouten, want voordat ik ze maak, maak ik ze niet.
De meeste tijd zit ik Mark "zo kan het ook wel" Retera achter zijn reet aan om layoutschetsen te maken. Maar hij maakt ze pas als ik er drie keer om heb gevraagd. Zie ook jouw ervaring met mark hier. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld papa-dag.
Ik vind het niet verantwoord om kinderen te hebben als je dit werk doet maar ala’.


Sarina: ’Laten we zeggen dat mijn ervaring met Mark ‘kort’ maar krachtig was.. nouja, vooral kort. Na 2 uur reizen richting Mooves in Nijmegen, om een interview met Mark af te nemen, moest hij helaas na twee minuten weg. Maar naar mijn mening was Wilfred gewoon vergeten te vertellen dat ik voor Mark kwam.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en is het interview met Mark Retera volgende week hier te lezen!’.

(weer terug naar Wilfred)
Sarina: ’Wilfred, wat maak/doe je verder nog?’.

Wilfred: ‘De op een na meeste tijd ben ik kwijt met Jantiene vertellen dat we niet meer hoeven te vergaderen. Jantien! Ik wil niet meer vergaderen!’.
‘De op twee na meeste tijd ben ik kwijt met animeren. Ik animeer de film met Remco "hee als ik deze pixel tweeduizend keer uitvergroot zie ik nog een oneffenheidje" Polman. In principe maken we allebei ongeveer de helft van de animaties in de film , alleen gaat hij volgende week op wintersport, dus dat moet ie me even uitleggen’.


Sarina: ‘Hoe wordt de film precies gemaakt dan?’.

Wilfred: ‘We tekenen dus alles met de hand, scannen het en kleuren alles in, in photoshop of flash. Vervolgens plakken we dan alles in en achter elkaar in flash.
Kort samengevat maakt Mark de lay-out schetsen (die vind ik onder mijn schoen als ik de studio binnen loop).

En op grond van die verfrommelde stukken papier, proberen Remco en ik frames te tekenen.

Jan " the day after" Cleijne maakt de achtergronden ook op basis van Marks schetsen. Dat "the day after " slaat op zijn voorliefde voor apocalyptische achtergronden, alsook voor zijn idee over deadlines…’.


Sarina: ‘ Waar heb je de afgelopen paar weken aan gewerkt met betrekking tot Dirkjan Heerst?’.

Wilfred:’Ik heb een scene gemaakt waarover ik helaas niets kan vertellen ivm den plot. En een militaire parade geanimeerd. Dat mag ik wel vertellen’.

Sarina: ‘ Waar ben je op dit moment mee bezig?’.

Wilfred: ‘Ik teken een atoomraket in flash. Daar word ik gelukkig van..van alle wapentuig trouwens. Die raket gaat samen met een voertuig naar een 3D jongen, Bas Hesen heet ie. Ik begrijp hem niet als hij praat maar hij maakt goed spul!
Dat voertuigrommel moet door beeld rijden en dat doen we dus 3D. Wij leveren de ontwerpen en de kleurvlakken en dat wordt dan door hem gedingest. Dit is overigens de eerste keer dat we 3D rechtstreeks in de film plakken’.


Sarina: ‘Dan nog als afsluiter: Wat is je favo Dirkjan strip/strook?’.

Wilfred: ‘Die met die jarige neus-aap uit Dirkjan 1 denk ik..’.

2 opmerkingen:

  1. Waarom heb je mijn naam niet genoemd?

    Billie zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
    U zegt:spoed
    Billie zegt:Ik snap uw zin helaas niet.
    Waarmee kan ik u helpen?
    U zegt:Kan ik iets met spoed bestellen?
    Billie zegt:Ik snap u helaas niet.
    Waarmee kan ik u van dienst zijn?
    U zegt:je bent een klootzak
    Billie zegt:Ik heb u helaas niet goed begrepen.
    Oef. Waarmee kan ik u helpen?
    U zegt:kan ik de levertijd verkorten?
    Billie zegt:Bedoelt u de levertijd van een bestelling die u al heeft geplaatst?
    U zegt:nee
    Billie zegt:Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De populairste artikelen uit ons assortiment heeft u binnen één werkdag in huis. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
    U zegt:ja eikel
    Billie zegt:Dit soort woorden horen in dit gesprek niet thuis. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
    U zegt:kan ik de levertijd verkorten?
    Billie zegt:Bedoelt u de levertijd van een bestelling die u al heeft geplaatst?
    U zegt:ja
    Billie zegt:Om wat voor product gaat het?
    U zegt:cd
    Billie zegt:Duidelijk, en wat is de huidige bestelstatus van het artikel?
    U zegt:besteld
    Billie zegt:U kunt kiezen uit de volgende bestelstatussen:
    1. validering van klantgegevens
    2. wordt verwerkt
    3. verzonden
    4. bezorging (deels) mislukt
    5. in bestelling bij leverancier
    6. geannuleerd
    Wat is de huidige bestelstatus van het artikel?
    U zegt:1
    Billie zegt:Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:nu
    Billie zegt:Ik ben het even kwijt. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:ik ben het ook kwijt
    Billie zegt:Dat begreep ik even niet. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Ik probeer u te begrijpen. Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:ik kan me niet zo goed concentreren
    Billie zegt: Sorry maar bedoelt u hier nu ja of nee? Zou u daarom hier nog een antwoord op willen geven: Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:misschien
    Billie zegt: Ik weet niet zeker of u hier nu ja of nee mee bedoelt. Zou u daarom hier nog een antwoord op willen geven: Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:ik denk dat even moet gaan liggen
    Billie zegt:Ik heb u niet begrepen. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:morgen
    Billie zegt:Ik ben het even kwijt. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Lastig. Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:HOUD JE BEK
    Billie zegt:Hmm. Sorry hoor, maar dit soort woorden horen in hier niet thuis. Even kijken waar ik was gebleven. Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:nu vind ik het eng worden billie
    Billie zegt:Dat begreep ik even niet. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Wanneer heeft u de cd besteld?
    U zegt:billie kom je eigenlijk wel eens buiten bol?
    Billie zegt:Ik heb u niet begrepen. Ik heb geen datum in uw antwoord kunnen herkennen.
    Ik probeer u te begrijpen. Wanneer heeft u de cd besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je de 'virtuele assistent' van de KPN eens proberen! :S HAHAHAHAHA

    BeantwoordenVerwijderen

Dirkjan - Het Elixer